Scoala cu clasele I-VIII Ciprian Porumbescu are in componenta doua cladiri:
- cladirea veche, construita in anul 1893, ofera un spatiu pentru desfasurarea cursurilor invatamantului prescolar si a invatamantului primar. Aceasta cladire are trei sali de gradinita, patru sali de clasa si biblioteca.
- cladirea noua, a fost infiintata in anul 1971, avand ca director pe domnul Sabin Teofil, iar coordonator era domnul Viorel Popitan.
Cladirea are opt sali de clasa, cu un laborator si o sala de sport. Cadrele didactice sunt in majoritate localnici dar avem si navetisti.
Astfel avem un numar de 16 cadre didactice titulare, dintre care trei educatoare,opt invatatori si opt profesori. Avem un singur cadru necalificat, restul cadrelor didactice fiind calificate si inscrise la definitivat, respectiv gradul II.
Exista un numar de 16 de copii cu C.E.S., fara acte, iar sase sunt diagnosticati, ei sunt integrati in invatamantul de masa, dar totusi ne lovim de lipsa unor cadre specializate pentru acesti copii, care se confrunta cu probleme de integrare in colectivul de copii, de imposibilitatea de a tine pasul cu acestia.
In majoritate sunt sunt copii cu probleme materiale si individuale care provin din familii numeroase si cu conditii dificile acasa.
Totalul copiilor pe scoala este de 377 elevi dintre care 89 sunt la gradinita, frecventa este redusa din cauza distantei pe care o au de parcurs si a posibilitatilor materiale precare, 160 nivel primar si 128 gimnazial.
In localitate avem un numar de 761 de familii, dintr care 116 sunt familii de etnie rroma, in procent de 15% din totalul populatiei.
Mentionam ca avem 35 de tineri care nu si-au terminat studiile, desi dintre ei sunt unii care au obtinut rezultate deosebite la testele nationale; avand posibilitatea de a merge la liceu au renuntat din cauza lipsei posibilitatilor materiale; veniturile provin fie din munci ocazionale, fie din ajutor social.
Cadrele didactice de la nivelul scolii sunt pregatite profesional si manifesta deschidere in vederea proiectarii politicii educationale printr-o oferta formulata in contexul legaturilor ei cu specificul comunitatii locale si cu tendintele cererii de educatie.
Dimensiunile stiintifice si formative, pedagogice, pragmatice si institutionale constituie pentru toate cadrele didactice din unitatea nostra suportul unei functionalitati care raspunde cerintelor sistemului de invatamant, necesitatilor acestuia si ale mediului social in general.
La nivelul mediului unitatii scolare au fost optimizate structurile de decizie ( consiliul de administratie, consiliul profesoral, consiliul reprezentativ al parintilor, etc) prin promovarea stilurilor consultative si participative de management, prin dezvoltarea sistemelor de comunicare, inlaturand barierele din calea comunicarii: neincrederea, dezechilibrele in putere si autoritatea.
Mentionam faptul ca scoala noastra a participat la Proiectul Phare 2005: „Acces la educatie a grupuriilor dezavantajate”.Iar in prezent este in derulare un proiect de reabilitare scolara sustinut de administratia locala.
Grupurile de interese care au un rol important si isi exprima concret cerintele privind dezvoltatarea institutionala, educatia si formarea sunt: administratia locala si parintii elevilor, iar in interior corpul profesoral. In planul managerial sunt mentionate strategii clare de colaborare cu primaria.
Parintii elevilor primesc periodic informari care vizeaza progresul elevilor, precum si potentialul acestora. Parintii ajuta cadrele didactice in bunul mers al scolii si uneori strang, prin comitetele de parinti bani pentru scoala.
Nevoile si cererea de educatie pentru elevi sunt centrate pe urmatoarele segmente:
preocuparea de echipamente si facilitati logistice;